Hazyview - Krugerpark

28 juli 2019 - Hazyview, Zuid-Afrika

Goedemorgen vanuit Hazyview,
Vandaag konden we een beetje uitslapen en luieren tot half 4 want dan moesten we aantreden voor de sunset game drive of wel de avondsafari. We hebben in de prachtige tuin gezeten waar een aap in de boom zat en ontdekten we in onze eigen huis-rivier nog een krokodil. Wij zitten veilig achter stroomdraad dus dan is het wel heel leuk om die dieren zo dichtbij te zien. Aan de andere kant van de rivier ligt het Krugerpark: we hopen dat daar tijdens ons verblijf nog een olifant voorbij komt wandelen. Er  moest ook even getankt worden. We gingen naar de plaatselijke supermarkt met benzine pomp. We waren de enige blanken en waren weer een enorme bezienswaardigheid. Er stond een wachtrij om de supermarkt binnen te komen. Die begrepen wij niet dus hup langs de rij naar binnen. We waren gewaarschuwd s avonds in het donker niet te rijden omdat het gevaarlijk is en er allemaal mensen langs de kant van de weg lopen en in het donker zie je ze niet....Maar we moesten toch zelf naar de ingang van het Krugerpark rijden en in het donker om half 8 weer terug. Dat ging gelukkig goed. Ab is al een ervaren linksrijder! Eenmaal in het Krugerpark moesten we wachten op onze ranger en we zagen al allemaal impala's: Vlak bij de ingang! Uiteindelijk gingen we in een behoorlijk grote open jeep met nog meer Nederlanders, wat Belgen en een paar ouwe Amerikanen op pad. Na 100 meter kwamen we al 4 giraffen  tegen die we een tijdje gevolgd zijn. Van mensen die op weg waren naar de uitgang hoorden wij waar een jachtluipaard in een boom lag. Toen wij daar aankwamen was hij helaas alweer vertrokken! Heel jammer, hij stond hoog op Ab zijn lijstje.Toen  het donker werd gingen we verder zoeken met 2 grote spotlights. De ouwe Amerikanen bleken erg goede dieren spotters te zijn.
De buit van vanavond: impala's, giraffen, olifanten met jonkies, hyena's met jonkies en  met een kadaver, buffels, 1 nijlpaard, een paar zebra's en wat Civetkatten. Zeer tevreden  en onder de indruk reden we huiswaarts waar een braai (BBQ) op ons stond te wachten. Morgenochtend om 5 uur op voor the morningdrive.
De volgende dag, de morningdrive: zo vroeg, zo koud, zo mooi, zo veel, zo dichtbij, zo bijzonder. We waren er stil van. Ik laat de plaatjes spreken........