Marloth Park

30 juli 2019 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Goeiedag vanuit Marloth Park, ten zuiden van het Kruger Park
Gisteren zijn we zelf met onze huurauto door het Krugerpark naar onze volgende  bestemming aan de onderkant van het Kruger Park gereden. Had ik al verteld dat de auto op ons vorige logeeradres elke ochtend door het personeel werd gewassen??? Wát een luxe! Natuurlijk wilden we niet alleen de hoofdwegen maar ook de zandpaden. Dat leverde soms saaie stukken op maar ook onverwachte dieren als struisvogels en veel Zazu-tjes (dat vogeltje uit de Lion King) Ook een neushoorn gespot. Het was een leuke dag. Ab is wel een beetje teleurgesteld dat hij nog steeds geen luipaard heeft gezien. Wie weet morgen...

Aangekomen op onze volgende bestemming: Kruger Wielewaal Rest Camp in Marloth Park vielen we van de ene verbazing in de andere. Het is hier een sprookje uit 1001 nacht, maar dan Afrikaans ingericht met kleden, kussens, vachten, opgezette dieren, skeletten, kunst, beelden, planten, fakkels, enz. Héél bijzonder!! En dan het diner: elke gang werd met tromgeroffel aangekondigd. Het leek wel of we in een toneelstuk waren beland! Heel apart, maar ook heel lekker!! We hebben een zeer luxe over de top glamping-tent, met kudu's (soort herten) en Pumba-tjes voor de deur. En 's nachts dierengeluiden. Je moet je tent met een slotje afsluiten anders jatten de apen je spullen. Kortom, als je ooit in Zuid Afrika komt MOET je hier een nachtje logeren: het is een belevenis om nooit te vergeten!

Vandaag ging de wekker om 4.50 uur!!! Errug vroeg! Om kwart over 5 stond de open jeep voor de deur. Eerst een half uur full speed naar de ingang van het park. Ik had mijn winterjas aan, een muts op, handschoenen aan, een sjaal om en een dekentje over mijn benen en nóg had ik het koud. Elk uur erna kan er iets uit en om 11.00 uur is het gewoon 30 graden en loop je in je t-shirt en korte broek. We hadden in de jeep contact met 2 Nederlandse vrouwen van Marokkaanse komaf en dat was heel gezellig. Zij deden onze route precies andersom en waren dus in Kaapstad vertrokken . We hebben een hoop tips and tricks uitgewisseld. We hebben weer veel dieren gezien, zie foto's, maar helaas voor Ab géén luipaard ondanks alle moeite van de gids. Inmiddels kennen we bepaalde routes uit ons hoofd, en zeggen we vreselijke dingen als: "linkerkant: 4 giraffen: hebben we al" . We hebben minimaal 50 x giraffen op de foto, allemaal even prachtig, maar het is ook een x genoeg. Kortom, tijd voor een andere omgeving. Morgen gaan we naar Swaziland.

Bij thuiskomst kregen we nog een verrassing te horen: de apen hadden ingebroken in onze tent!!! Het personeel had onze spullen een beetje opgeruimd, want ze hadden een bende achtergelaten , schijnt het. Ze hadden hun tanden gezet in een tube crème en die in de andere tent achtergelaten, ze hadden de tube tandpasta stukgebeten en na het douchen kwam ik erachter dat ik mijn rode toilettasje kwijt was. Gelukkig hou ik wel van naturel.... Oh nee... Gelukkig had ik net mijn wimpers en wenkbrauwen laten fixen voor de vakantie!! De komende dagen een beetje Labello en klaar. De eigenaresse zei dat de apen op zoek zijn naar voedsel en dat ze gek zijn op felle kleurtjes, vandaar! Ze zei dat ze morgen in het bos rondom onze tent gaat zoeken want waarschijnlijk hebben het weggegooid of loopt er nu een aap rond met lippenstift!! Hahaha. Nog 1 nachtje slapen in deze bijzondere omgeving. Afgelopen nacht heb ik 2 x leeuwen horen brullen: is weer eens wat anders dan het gesnurk van Ab 😂