Hermanus - home

13 augustus 2019 - Frankfurt am Main, Duitsland

Hermanus - home

Omdat onze planning een beetje anders liep, hadden we vandaag een dag "over" in Hermanus. We hebben heerlijk uitgeslapen en zijn toen via het wandelpad langs de zee naar het restaurant op de punt van de baai gelopen. Dat was iets verder dan gedacht! Daar wat gegeten en gedronken en gespeurd over zee, maar geen walvis te zien. Met de taxi terug. Jaja, watjes! We hebben nog strakke kuiten van ons vorige wandelevenement! Eind van de middag nog 1 x op het uitkijkpunt gestaan, maar geen vin te bekennen. Jammer!

De volgende ochtend is alweer de laatste dag. Op weg naar het vliegveld kwamen we langs wat krottenwijken bestaande uit ijzeren golfplaten hutten met schotelantennes op het dak. Vreemde combinatie. Wij gingen nog even bij een wijnhuis kijken. Wát een verschil. Hier verkopen ze flessen wijn van 30 euro per stuk.....ook dát is Zuid-Afrika.

Op het vliegveld maakten we nog een beginnersfout: we hadden een fles wijn uit Stellenbosch in de handbagage omdat we bang waren dat ie zou breken in de koffer....en dus ging hij zo de kliko in op de luchthaven omdat je geen flessen vloeistof van meer dan 100 ml. in je handbagage mag hebben .😩

Ik ben nu bezig aan mijn derde film in het vliegtuig. Nog 2 te gaan, dan zijn we weer thuis!

Ik wil iedereen hartelijk bedanken die weer zo enthousiast met ons is meegereisd. Heel erg leuk om al jullie reacties onderweg te lezen.
Tijdens onze reis kwamen we mensen tegen die zeiden: wij zijn niet op vakantie, we zijn op reis! Want op vakantie rust je uit en op reis beleef je avonturen.
En inderdaad: uitgerust zijn we niet maar wat was het een mooie reis. Ik ben diep onder de indruk en ben tot de conclusie gekomen dat Zuid Afrika op nr. 1 is beland van alle plekken waar ik ooit ben geweest. Het land heeft alles: veel mooie dieren op land en in zee, prachtige landschappen, supervriendelijke mensen en allemaal spreken ze Engels en zingen ze prachtig en vol overgave. Heerlijk eten en niet duur, goede betaalbare accommodaties en niet te vergeten: spectaculaire zonsondergangen.
Als je ooit de kans krijgt: ga er naar toe.                                                Ik weet het zeker, one day I'll be back!
Xx Mo

1. Sandra:
    13 augustus 2019
    Was weer leuk om je blog te lezen. Fijn dat jullie ook zo genoten hebben.
    Goeie reis!
  2. Jantine:
    13 augustus 2019
    Goede reis terug! En het op reis zijn is zeker op jullie van toepassing. Wat een avonturen!
  3. Ma Salm:
    13 augustus 2019
    Dat verre reizen maken gaat jullie goed af .
    Ik heb er ook van erg van genoten en meegeleefd
    Was er lekker zoet mee met al die verhalen .

Dank jullie wel was geweldig .
  4. Margreet:
    Heb ook meegenoten...
    Weer een hoop herinneringen, waar je lang op kan teren,
    en om alles met z'n 3 en te beleven is natuurlijk ook
    onbetaalbaar! Goede reis, en gezond weer thuis!
    lfs. margreet
  5. Ietje:
    13 augustus 2019
    Jammer dat voor nu jullie reisverhalen even opgedroogd zijn ... goede reis, en daarna... bijkomen... misschien een weekje vakantie ipv op reis???
  6. Karin:
    13 augustus 2019
    Welkom thuis en voor straks lekker in je eigen bed heel lang💤💤💤💤
  7. Marjelle Buitink:
    25 oktober 2019
    Heerlijk om in de herfstvakantie jullie reisverslagen te lezen. Ik bof, want ik kon Indonesië, Thailand en Afrika in een adem uitlezen. Ik schrijf zelf ook altijd een verslag en ervaar nu hoe leuk het is om de belevenissen thuis op de bank te volgen. Ik zou zeggen.......snel weer een mooi reis boeken en Monique blijf schrijven. Dat doe je geweldig !
    Genoten.
    Groet Marjelle