Dubai

31 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Hai vanuit Dubai!
Onze laatste dag in Thailand begon slecht: nu was Bodhi ziek geworden, hetzelfde als wat ik had; spugen en diarree: heel handig op een reisdag. Gelukkig vlogen we pas om 22.00 uur 's avonds dus hij had de hele dag om op te knappen. Weer op zoek gegaan naar banaantjes en droog witbrood om de boel te stoppen en dat is gelukt.
We vlogen 's avonds vanaf Koh Samui eerst naar Bangkok maar we hadden zoveel vertraging dat we op Bangkok Airport moesten rennen om onze vlucht naar Dubai nog te halen. Spannend!
We kwamen de volgende ochtend om 5.45 uur aan in Dubai. Het is een droge hitte van 41 graden, het lijkt wel een oven! Na een beetje hangen in de lobby van het hotel omdat de kamer nog niet klaar was, gingen we per taxi op pad voor onze eerste attractie: naar de 124e verdieping van de Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld. Het was een klein beetje hei-ig maar we konden toch heel ver kijken. Daarna terug naar het hotel waar onze kamer gelukkig klaar was zodat we een paar uur konden slapen. Eind van de middag hadden we een Dessert Tour geboekt. We werden opgehaald met zo'n grote terreinwagen en er gingen nog 3 mensen mee. We hebben een supertoeristische maar erg leuke middag en avond gehad met dune bashing (met die jeep door de woestijn heuvels baggeren....ik hield mijn lunch nog net binnen), daarna zandsurfen, waterpijp roken, ik heb mijn hand laten beschilderen met henna, we hadden lekkere oosterse oliebolletjes en een BBQ, uiteraard een buikdanseres en je kon kameelrijden of quad rijden...3 x raden welke het werd?! Je wilt niet weten waar we na afloop allemaal het rode zand hebben gevonden! Terug in het hotel vielen we als een blok in slaap.
De volgende dag hebben we een metrokaart gekocht voor de hele dag en zijn we eerst naar het oude Dubai gegaan, met een abra (oude houten sloep als veerdienst) naar de overkant van de Dubai Creek gevaren en daar verder door de kleine straatjes met de opdringerige handelaren (Ik heb een zijden sjaal gekocht) en daarna met de metro bovengronds langs alle wolkenkrabbers en vele gebouwen in aanbouw naar Jumeirah the Palm, dat eiland in zee in de vorm van een palmenblad, daar kon je met een monorail overheen: ik zou daar wel een vakantiehuis  willen hebben: strandje en zeetje voor de deur, supergrote shopping malls bijna in je achtertuin en altijd mooi weer! Daarna gingen we per metro naar het eerste winkelcentrum: the Mall of Emirates: ongeveer 450 winkels, 70 restaurants, bioscopen en de grootste indoor skibaan ter wereld en daar hebben we geluncht met een groot stuk cheesecake met uitzicht op die skibaan met Arabieren met hun witte gewaden met grote donsjassen eroverheen en buiten is het 41 graden. Ik moest me ff knijpen: gebeurt dit écht?!
Daarna een paar uur shoppen: Bodhi kon zijn geluk niet op: een supergrote Superdry winkel met uitverkoop! Daarna weer verder met de metro naar het volgende winkel centrum: the Dubai Mall, ongeveer even groot maar dan nog luxer: exclusieve chocolatiers met prachtige etalages met héél dure chocolaatjes en geen klant te bekennen, exclusieve juweliers, alle dure merken die je kent (en niet kent), en nergens is op bezuinigd. Alles is over the top daar. We gingen naar de beroemde fonteinshow buiten deze Mall: 's avonds is er elk half uur een grandioze fonteinshow op een melodie die ongeveer 3 minutes duurt en daar staan elke avond in de bloedhitte van nog steeds minstens 35 graden honderden mensen op te wachten. Daarna gauw weer in de airco. Het was vrijdag avond en dat is hier DE uitgaansavond dus het werd steeds drukker met witte jurken (de mannen) en zwarte jurken (de vrouwen) en ze mogen niks (ook niet drinken...Ab zit al 2 dagen op een droogje) alleen maar een beetje hangen op de terrasjes en loeren want dat doen ze wel, héél subtiel allemaal. De Mall was tot 12 uur 's nachts open, maar om 11 uur (dan al?) hielden we het voor gezien. Alle 3 te moe om goed te slapen, maar dat doen we dan straks thuis maar weer. Wij vonden Dubai echt een belevenis en als je van shoppen houdt heb je na een week nog steeds niet alle winkels gezien. Vanochtend vond Bodhi nog een gaatje om nog even te zwemmen op het dak van het hotel terwijl wij de koffers gingen pakken en nu zit ik tussen de films door in het vliegtuig mijn laatste verhaaltje te tikken.
Het waren weer veel belevenissen deze reis en wat leuk dat je "erbij" was!
Ik wens iedereen een topzomer en tot gauw!
Dikke kus,
Ab, Mo & Bodhi

1. Karin:
    30 juli 2016
    Leuk om met jullie mee te reizen..
    Welkom thuis,nu lekker bijslapen
  2. Inge:
    Geweldig!! Zo te lezen weer een heel boeiende reis!! Trute. X Inge
  3. Inge:
    31 juli 2016
    Truste moest het zijn.... hahaha. Tot laterrr
  4. Margreet:
    31 juli 2016
    was weer een hele belevenis om mee te reizen! Dubai was ook een
    hele belevenis he, trouwens alles!!
    hartstikke leuk Monique, wel handig dat je meteen een verslag hebt,
    want je zou de helft zo vergeten...
    Nou goeie terugreis hopelijk en ik hoop jullie weer heelhuids te zien
    in Hoevelaken! lfs margr.
  5. Ma Salm:
    2 augustus 2016
    Jullie hebben wel een top Vacantie gehad vond het hartstikke leuk om zo
    Mee te reizen voor mij ook een belevenis .
    Bedankt nog voor het plezier wat ik hier mee
    Beleefd heb
    Oma v .d. Salm .